Thuis

22 juni 2017

21 juni ...Vanmiddag hebben we geluncht op N/a'an kusê met een zonnige temperatuur van 23 graden terwijl in Nederland  de 34 graden wordt aangetikt.
In de rivierbedding verzamelen zich uit alle richtingen in koppeltjes van 2 hart antilopen, totdat de groep het aantal van 16 heeft bereikt. Daarna gaan ze gezamenlijk verder. Hoe ze dat coördineren weten we niet, maar het ziet er bijzonder uit.
Klipdassies houden hier samen met de wrattenzwijnen het gazon kort. Onze tenen worden gelukkig ontzien.
Klipdassies klimmen soms zelfs in de  boom en vallen eruit. Namibisch gezegd "een klipdassie komt altijd op zijn pootjes terecht".

We vertrekken van de lodge richting Britz autoverhuur en het vliegveld. Het lijkt net alsof horden bavianen afscheid van ons wil nemen zo kort  langs de weg.

De kapot gereden band in Kamanjab wordt vergoed door Britz, maar er wordt wel administratie kosten van N $500,-- (€35,--) ingehouden. Dat zijn de regels en daar hebben we geen problemen mee. Het is wel een half maandsalaris van een Britz medewerker, wat onder andere aangeeft hoe armoedig het hier in Namibië is. Toch hebben wij zelden zulke gelukkige mensen gezien als hier. Daar kunnen veel blanke Afrikaners  van leren en ook veel toeristen.

Vliegen en naar huis.

Het kleine Internationale vliegveld in Windhoek  is het een wirwar van medewerkers met gele hesjes en Joost mag weten wie wat doet.  (De meesten doen niets). De douane en vliegveld medewerkers kijken vaak in de  paspoorten, maar of het een doel heeft??? We geven bij de incheckbalie de bagage af aan een medewerker die een bontmuts op heeft van een grijze wolf inclusief  klauw handschoenen..... het kan hier allemaal.....
Boarden en vliegen .... Prachtig allemaal.
We slapen tijdens onze nachtvlucht en we komen met een zachte landing aan in Frankfurt. (Het is dan 22 juni). In mum van tijd zijn we op weg naar huis. De parkeergarage is onder de terminal. Alleen een lift instappen en weg zijn we op Duitslands heetste dag 37°C van dit jaar tot nu toe.  Paar uurtjes rijden..  en we zijn veilig thuis aangekomen. Hiermee eindigt onze reis. Bedankt allemaal.

Marianne en Alex.

1. Hillie en hans:
    22 juni 2017
    jullie ook bedankt voor de mooie verhalen en foto"s
  2. Marja Euverman:
    Welkom thuis
  3. Mieke:
    22 juni 2017
    Welkom thuis en rust eerst maar eens goed uit.
  4. Anne-Marie:
    22 juni 2017
    Welkom thuis... ga nog even na genieten. ..voor dat jullie weer met de verplichtingen van de dag worden op geslokt. . Groetjes Anne-Marie
  5. Yardena:
    22 juni 2017
    Die warmte zijn jullie al een paar weken gewend. Is de overgang niet zo groot haha...liever 37 graden fan met regen thuis komen toch. Kyo kijkt opschoot de wilde dieren...net voordat hij naar bed gaat. Die die zegt hij bij de olifanten
  6. Ben:
    22 juni 2017
    Alex Marianne. Mooie verhalen, brings back memory's. Welkom thuis !!
  7. ErikBea:
    Alex en Marianne welkom thuis
    Bedankt voor het delen van jullie mooie verhalen en foto's
    Groetjes Erik en Bea
  8. MHe: