Twyfelfontein Country lodge en rots tekeningen

12 juni 2017 - Twyfelfontein, Namibië

Bij kaarslicht zitten noodgedwongen al vroeg in de avond te lezen met borrelnootjes, droe wors en een  lokale drankje??? Het wordt hier eerder en sneller donker.
Ik denk dat we en filmpje gaan maken als Swakopmund weer om 20:00 wordt voorzien van elektriciteit. Dus om 19:55 vanaf balkon filmen is ons plan. Gaat ineens elektra aan  om 19:15, dat is on Afrikaans en sneller dan was gepland.

Het is in de vroege ochtend erg mistig door de oceaanmist maar deze trekt snel op. Tijdens ontbijt spreken we nog een Twents stel. We wisselen reisinfo uit en wensen elkaar goede reis.

Eerst tanken we de auto af en een dubbele tank is hier eigenlijk een must (tanken duurt dan ook een kwartier).
We korten de route in maar of dat nu echt zo is? Via de B2  (asfalt 140km) rijden we richting Spitzkoppe een berg die lijkt op de Matterhorn. De vervolg wegen zijn van gravel en dat schiet niet op. Langs de weg staan veel kraampjes die stenen verkopen en andere handgemaakte kettingen en armbanden  We stoppen en zijn aan het onderhandelen, maar eigenlijk gun je het hun zo. De snoepjes en lolly's vinden ze erg lekker. Ze zijn hier totaal niet opdringerig als in de Arabische landen.

We zien de eerste Himba's en maken zo goed als dat gaat een praatje. Ze zien er erg geweldig mooi uit. De man die er bij staat heeft zijn hele bovenbeen verbrand. Het ziet er erg lelijk uit we geven hem pijnstillers en ontstekingsremmers, meer kunnen we niet doen. In de auto van Britz is geen EHBO koffer, wat we eigenlijk niet begrijpen.

Uis is een stadje in de mijnstreek waar de mijnen gesloten zijn, omdat de prijzen in de wereldhandel te laag zijn. Werkeloosheid is hier groot en we worden lastig gevallen bij de tankstation. De tankbediende helpt ons, maar de opdringerige irritante man blijft lastig.
We eten een tosti in een lokaal restaurantje met koffie. Daarna gauw naar een van de weinige winkels. We kopen meel en suiker als ruilhandel.

We rijden verder en de weg is slecht. Ineens zien we olifantenpoep op de weg en enorme poot afdrukken. We zijn net te laat, dat vertelde ons een voorbijganger langs deze eenzame weg. We gaan staan op een steen, maar wat we zagen mag geen naam hebben..  we denken vier stuks.

320 km gereden en er 8 uur overgedaan over onder andere deze slechte gravelwegen. Natuurlijk met stops. De 4wd schud het uit en moet er behoorlijk aan trekken. We schuiven soms over het grint op de weg. Zelfs de Struisvogels rennen ons voorbij. De rit was het waard en we komen aan in een schitterende omgeving met een ontzettend mooie lodge "Twyfelfontein Country lodge".
Het eten is hier geweldig en we hebben er goed aangedaan om deze locatie op te nemen in onze Road trip.
Het is hier warm en zwoel (komt door de oostenwind) we gaan lopend naar onze luxe kamer in een Lodgegebouw tegenover een waterhole.  In het oorspronkelijke land van de San met zijn rotstekeningen.

De klamboe zal ons beschermen tegen de muggen en ander gespuis. (6cm grote spin hebben we helaas moeten killen, we weten niet of deze kwaad kan en het is uit voorzorg).

Groetjes

1. ErikBea:
    Hallo Alex en Marianne
    Weinig asfalt wegen daar haha
    Gelukkig is er zand genoeg
    Jammer dat jullie de olifanten van dichtbij hebben gemist
    Al giraffen gespot dan ?
    Veel plezier verder
    Groetjes Erik en Bea
  2. Emmy:
    12 juni 2017
    Alweer een leuk reisverslag! Kan je overal pinnen aan de tankstations/in de winkels of moeten we genoeg cash voorzien?
    Moeten we ons zorgen maken over (malaria)muggen?
    Jullie route gaat nog steeds volgens onze toekomstplannen!
    Jullie vele verslagen doet ons vermoeden dat er wel degelijk internet is?
  3. Yardena:
    Prachtige lodge
  4. Marja Euverman:
    13 juni 2017
    Pffff, al dat geschud door de auto, lijkt mij niks....je zou er misselijk bij worden.
    Maar aan jullie verhalen te lezen is het avontuur dat jullie beleven al dat geschud wel waard.
    Dat moet je er dan maar op de koop toe nemen.
    Maar ik heb het idee dat jullie pas uit kunnen rusten als jullie weer thuis zijn.
    Wat gaat de tijd toch snel, de helft zit er al weer zo'n beetje op toch??
    Vast nog veel kilometers te gaan voordat jullie rondreis er op zit!!
    Geniet er van.
    Doei,,doei