Etosha 1

16 juni 2017 - Nationaal park Etosha, Namibië

We staan vroeg op en na een Mondjila ontbijt vertrekken we naar Etosha. De gate is open en betalen moet je 17.km verderop ??. We rijden door het nationaal park. Het eerste wat we zien is een olifanten bull en een loei grote terwijl we nog maar 1 km in het park waren. Wat een welkom. We zien veel antilopen alle soorten echt waar vele duizenden. Bij waterhole rietveld staan we alleen en in een mum van tijd kunnen we niet meer links en rechts. We zijn omringd door wel driehonderd zebra's.  Wat een ervaring en ook nog eens 50 springbokkies en andere antilopen.

Halali is een Lodge in het midden van het park hier kun je eten en tanken en alles is afgerasterd tegen het wild. Maar wat is het hier saai en veroudert weer een toeristenval. We besluiten hier niet te eten het is als een gaarkeuken.

We zien erg veel behalve als het op het heetste van de dag is dan is het minder.
Kleinere wegen zijn slecht en het is een aanslag op iedere auto. (Advies neem een 4wd).
We komen Nederlanders tegen met een lekke band en die geen juiste autokrik bij hun hebben. We besluiten de Limburgers die net 30 olifanten hadend gezien te helpen. We vragen of ook iemand op de uitkijk kan gaan staan, want hier kun je immers van alles tegenkomen
Ik heb mijn pepperspray maar bij me voor het geval dat. De uitkijk staat te kijken wat we doen, maar niet gericht op de van buiten af komende gevaren.
Het lukt ons en met 15 minuten is de auto weer gebruiksklaar. De Limburgers mogen zich gelukkig prijzen dat ze ons waren tegen gekomen. Want het was een weg wat zeer weinig bereden wordt.  De savanne staat vol met grazende dieren. Maar dan zien we twee vreemde "stenen" in de savanne liggen het zijn twee leeuwen. Werkelijk normaal zou je ze zo voorbijlopen.  De auto zetten we er net naast en nog geen 3 meter van ons vandaan. Met het raam nog open want ze slapen??? dachten we.
Dan staat de leeuwin op en ook de grote leeuw. Marianne schrikt ervan, want het is aan haar zijde. Ze gaan over tot paren en een leeuwen brul galmde over de savanne. Ik kan alles mooi filmen. Marianne's hart slaat over van schrik. Na de daad gaan ze weer liggen in het savanne gras. We moeten door en nog geen 500m. zien we weer leeuwen drie luie leeuwen.

Olifanten zien we ook voldoende ze zijn erg indrukwekkend net als de vele giraffen die we zien. Het begint te schemeren en we moeten ons haasten. Plotseling steek daar ook nog even een neushoorn over net voor een safari truck.  De dag is kompleet......
Op het laatste moment wil een grote mannetjes olifant ons nog aanvallen. Hij zet zijn oren wappert uit en gooit met zijn slurf vol zand richting onze auto. Daar schrok ik van en Marianne niet ze keek naar giraffen. We naderen de poort en we zijn 8 minuten te laat, maar we mogen snel door. Weer doen de achterlichten het niet. In donker komen we toch nog veilig aan bij Mondjila.

Waar ons eten klaar staat.
De bediening is hier echt top en ze staan klaar, hebben veel humor en houden van grappen maken.

Dus advies is .... hier kun je goed verblijven.
Beter dan de oud bollige lodges in Etosha park zelf. Mondjila is kleinschalig en gezellig.

Groetjes

Moe van alle indrukken drinken we nog iets aan de bar.

1. Yardena:
    16 juni 2017
    Etosha dat komt ons bekend voor...ryu heeft ooit een legergroen t shirt gekregen van tante gali met een zebra...daar stond op etosha. En nu zie ik de prachtige zeebra.s weer op de foto...mooi. Ziet er geweldig uit daar! Etosha 1....schrijf je...gaan jullie hier nog een keer naar toe? Je raakt niet uitgekeken daar, gaaf.
  2. John mirry:
    16 juni 2017
    Wij zijn ook blij met deze indrukken en drinken er nog een bij Roetje.
  3. E & R:
    16 juni 2017
    Wat een belevenissen...onwerkelijk. Iedereen zou zoiets van dichtbij moeten zien,
    wetende waarom we zuinig moeten zijn op onze mooie aarde.
    Hier thuis vandaag weer merels druk in de weer gezien met het voeren van hun kroost,
    ook mooi, maar dan anders! ;-) Geniet nog een paar dagen daar in het mooie Afrika.
    Grt van E & R
  4. ErikBea:
    Hallo Alex en Marianne
    Geweldig al die dieren
    Wat een belevenis
    Je raakt daar niet op uit gekeken
    Super vet
    Wij willen ook haha