Hobas en Canyon Roadhouse

6 juni 2017 - Ais-Ais, Namibië

Vandaag werden we vroeg wakker (5:45) omdat achter ons huisje een baboons attack hadden (bavianen). Snel haasten we ons uit bed om ze te aanschouwen. Ze rennen met een boel bombarie over de daken en over auto's door Ai Ais heen. Grote mannetjes en moeders met baby's op de rug.  Elke prullenbak wordt omver getrokken. We kunnen het niet laten om toch iets brood neer te leggen wat men beter niet kan doen. Maar apen behoren in de top tien van onze favoriete dieren. (geldig excuus)?

Als eerste is de BBQ van de buren aan de buurt na een grondige inspectie valt er toch weinig te halen. De blanke Zuid Afrikaner eet alles wat rond loopt in de natuur op en likken de BBQ  roosters nog af.  En dan zijn wij aan de beurt al het brood wordt door één baviaan in de mond gestopt en de anderen daar achteraan rennend, hopende dat hij wat laat vallen.
Zoals ze kwamen zijn ze ook weer vertrokken.

We gaan naar het ontbijt waar het personeel zich wat heeft verlaat. Dat is hier normaal. We ontmoeten twee Nederlanders Harry en Caroline en ontbijten gezellig samen. Wisselen informatie uit en babbelen over koetjes en kalfjes. We nemen afscheid en zij vervolgen hun reis naar Aus en wij naar Hobas view (Canyon outlook) om later weer terug te keren in Ai Ais.

Ons eerste mooie punt is vandaag bij Hobas na een goed uurtje zien we de "tweede" grootste canyon van de wereld. Het uitzicht is geweldig (al zijn de kleuren van de Grant Canyon USA feller). Maar indruk op ons maken doet deze ook wel.
We rijden door naar Canyon Roadhouse dit is een begrip waar oude auto's en garage attributen staan opgesteld. We beginnen daar met de eerste echte goede koffie die we in Namibië tot nu toe hebben gehad. Maken foto's en lopen de Garage annex bar restaurant binnen waar een collage van garage attributen staan opgesteld. Super mooi en voor de de liefhebber een must om te zien. De lunch is hier ook goed en we versterken de inwendige mens.
Op de terugreis zien we struisvogels en een oryx en veel vogels.

We zijn op tijd terug zetten koffie en settelen ons op het terras van onze Lodge met pepperspray bij de hand, want de baboon attack heeft indruk gemaakt.
Hier hebben ze geen internet, maar onze mifi router pakt soms een 2G netwerk en dat is erg traaaaaagggggg........ Dus we zullen onze log elders moeten uploaden.

Na een wandeling richting Fish river drinken we wat aan de bar en nemen bij nachte een plump in het hete ovale buitenzwembad. Drijvend in het water kijkend naar de sterrenhemel..... romantisch met een drankje.  Jaloers??????  WRC reizen heeft genoeg reizen die je naar eigen wens kunt aanpassen.

Groet Marianne & Alex.

Yvon & Hetty bedankt dat jullie moeder op de hoogte houden.

Danki, ook de rest voor de leuke respons op onze reis. The journey will be continued.

1. E & R:
    Hallo buurtjes,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Er is alweer een weekje voorbij. De tijd gaat snel, dus geniet ervan. Hier is het weer slecht, een echte zomerstorm trekt over. Kachel aan en jullie reisverhalen lezen met een kop koffie. Groetjes van ons, E & R
  2. Anne-Marie:
    7 juni 2017
    Geniet van alle moois. . En blijf vooral zo geestig schrijven . Groetjes Anne-Marie
  3. Yardena:
    7 juni 2017
    Lexxie heeft Apen streeken.. brood neerleggen om ze goed op de foto te krijgen hahaha we kennen je....die bar is leuk gemaakt. Jullie missen nog geen kentekenplaat ...leuke foto.s kuzzz Yardena en Ryu
  4. Jan Poort:
    Hou Alex,