De keuze

11 december 2016

De keuze

Na onze geweldige kamperreis door Scandinavië zijn we alweer begonnen met broeden "what will be the next".  Als basismateriaal snuffelen wij door de reispakketten van WRC prijs, kwaliteit, flexibiliteit en terugkoppeling is volgens onze ervaringen hier veruit het beste.

Op de site van WRC scrollen we door de reizen.... Canada, Australië en New Zealand en het ziet er allemaal prima uit, maar dan wel met hier en daar een aanpassing. Na een paar maanden te hebben gepuzzeld ziet het ernaar uit dat we gaan kiezen voor kamperreis (of met huurauto) door New Zealand.  Maar de mensen die ons goed kennen weten dat wij snel kunnen schakelen.

Het wordt Namibië medio 2017... De snelheid wat het wildlife doet decimeren door toedoen van de mens gaat met de snelheid van een hogesnelheidstrein. Willen we "Wild Africa" nog een beetje ervaren zullen we niet te lang moeten wachten.  Gelukkig kunnen we nog net gebruik maken van een WRC reis uit assortiment 2016 en dit wordt ons uitgangspunt. We passen de route iets aan en dan is een 4 wheeldrive een must. We willen immers Africa ervaren. Na Mongolië is Namibië het dunst bevolkte land van de wereld. Dus we zullen 2 x reservebanden, extra  diesel - en watertanks mee moeten nemen. Het wordt geen kamperreis, we gaan met een 4Wdr.  van lodge naar lodge. Onze accommodaties variëren van safaritent, guesthouse, lodge  tot luxe lodge.
Het was even afwachten, omdat we de reis(route) aan gingen passen en de lodges die wij in onze reis wouden hebben  even op zich lieten wachten. Deze accommodaties onderweg op onze aangepaste route moet natuurlijk wel gecheckt worden. Na een telefoontje van WRC is de reis een feit.... al onze puzzelstukjes passen in elkaar. Het wordt weer een spannende en avontuurlijke reis daar zijn wij van overtuigd.

totsiens, ons sal jou volgende keer sien

Marianne en Alex

1. Alex:
    12 december 2016
    Wij thuisblijvers zullen jullie volgen.
  2. Willem:
    9 maart 2017
    Hé luitjes, is de datum al bekend?
    Ik heb inmiddels wel een camper reisje naar Nieuw Zeeland geboekt vanaf half september. Ik denk niet dat Babeth weer een blog bij houd, maar je weet maar nooit.
    Ik hoor graag wanneer jullie vertrekken.

Groetjes. Willem
  3. Alex:
    9 maart 2017
    Willem en Babeth. Nieuw Zealand moet geweldig zijn (zie ook drie op reis) wouden we ook heen en ook in september of mei met camper ...haha (en nu voor Namibia gekozen ). Dan konden wij daar , ff bij elkaar op de koffie. Maar juni gaat onze reis van start. Groetjes