Kalahari met een hindernis

3 juni 2017 - Gochas, Namibië

Vanmorgen zijn wij vroeg opgestaan om naar onze volgende locatie te gaan. De gemoedelijke sfeer van ons verblijf in windhoek achterlatend vervolgen wij onze reis richting Gochas Aoub Lodge.
De reis is circa 340 km over asfalt en gravel wegen. Nog maar net uit windhoek vertrokken zien we weer hele groepen bavianen langs de weg. Een komisch gezicht zittend op hoge afrastering palen kijken ze naar voorbijgaande auto's. De één krabt aan zijn kont de andere vlooien elkaar op nog geen meter van de asfaltweg.
Onderweg zien we grote groepen springbokken, oryx, grondeekhoorntjes en struisvogels.  We kunnen onze auto niet meer in de twee wiel drive zetten. ??? De pook werkt niet de display blijft op de 4 wieldrive staan en dat is balen. Net nu we in de Kalahari woestijn zijn.  Het begint te stinken in de auto naar petrochemische lucht, we kunnen niet anders dan doorrijden en bij onze bestemming bellen naar Britz  in Windhoek.

Met de telefoon van Aoub lodge naar Britz gebeld ( ff N $ 100,-- betalen € 7,-- )  en we krijgen morgen een andere auto.  Ze doen wel vreemd bij Britz en vinden dat we niet in 4wd. stand hadden moeten rijden ,maar we konden niet anders wat wil je in de rimboe en op zand- en gravelwegen. Dus maar even mailtje gemaakt naar WRC reizen via hun hebben we tenslotte de auto geboekt, stel dat ze moeilijk gaan doen bij britz. (melden is altijd belangrijk)
We zijn benieuwd wat morgen brengt. Hoe laat de andere auto komt is een vraag waarop ze niet konden antwoorden konden. Dus iets ondernemen wordt morgen moeilijker. ... Dan maar een plons in het zwembad.

Bedankt voor jullie reacties op Facebook en op deze reislogger. Baie danki

Groetjes
Marianne en Alex

1. ErikBea:
    3 juni 2017
    Materiaal pech
    Das altijd vervelend
    Hopelijk morgen snel een nieuwe bolide
    En op tijd zodat er niet te veel tijd verloren gaat

Groetjes Erik en Bea