Stille Oase in de Kalahari

4 juni 2017 - Gochas, Namibië

Tja wat moeten we vandaag gaan doen zonder goed werkende auto. Nou dat wordt gauw ingevuld door in eerste instantie een ontbijt. Vijf personeelsleden staan klaar voor ons tweetjes. Men is druk met de tuin en het aanvegen van de stoepen en dan hebben we ook nog persoonlijke bediening. (niet onze favoriet maar wel goed bedoeld wij houden niet van dat koloniale gevoel)
Gisteravond hebben ze zelfs de klamboe voor ons gereed gemaakt en nog net geen slaapliedje voor ons gezongen en ons toegedekt. We worden verlegen van deze service.

We hebben er vandaag maar een rustdag van gemaakt, want morgen  moeten we een heel eindje rijden. Maar eerst moet de auto van Britz nog komen.  Om 11:30 belde Otto van Britz dat de vervangende auto vertrekt uit Windhoek. Denk maar niet dat ze er zo zijn hun rit duurt minimaal 5 uur, want Namibië is 22x groter dan Nederland met maar 2,2 miljoen inwoners

Wij gaan met ons tweeën een wandeling maken door de Kalahari, want achter de Lodge zijn drie wandelroutes uitgezet. (op eigen risico). De temperatuur is met zijn 25 graden  aangenaam warm en met een lekker briesje goed uit te houden. Na nog geen 500 meter lopen zien we klipdassies wel twintig stuk. Deze grappige diertjes zijn zo groot als Jackrussel Sam. Ze staan te kijken en als we korter bijkomen vluchten ze in hun holletjes, behalve één die volgt onze bewegingen. Maar ook deze klipdassie rent op laatste moment naar zijn veilig holletje. Voor ons springen de  springbokkies naar het veilige struikgewas, ze zijn te snel voor de camera. En een groepje grote antilopen kijkt ons aan in de verte. We wandelen terug naar de lodge.  Helaas hebben we geen giraffen, zebra's en gnoes gezien dan hadden we meer moeten lopen verzekerde ons de manager van de lodge. Aan het zwembad brengen ze ons drinken en iets later wordt er een koffietafel voor ons klaar gemaakt met gebak. Hier kun je wel zijn voor een goed verblijf.

Het is rustig ..... vandaag zijn er (denken wij) nog geen 25 auto's over de gravelweg gereden langs onze stille Oase in de kalahari. Ze gaan met een snelheid van 100km/u voorbij en veroorzaken grote lange stofwolken. (Maar dat hadden wij ook wel). Dan moeten we ff denken aan die arme drommels die onder een boom zitten te wachten aan de weg en paard met wagen die hier af en toe voorbij komen. De tijd heeft door armoede hier stil gestaan en tijd heeft hier geen waarde.

Terwijl we langs de weg staan praten met de manager van de Lodge. (Een aardige man die met zijn Afrikaans goed verstaanbaar is en ook de klik klak taal spreekt). Komt Britz eraan heer Salomon van Britz ruilt de auto om.  Als hij vertrekt wordt het al snel donker. Nou even wat eten en appen en de reislogger bijwerken met mijn smartphone.  Vroeg naar bed ....morgen 7:00 ontbijt en dan een lange rit voor de boeg.

Groet M&A

1. ErikBea:
    4 juni 2017
    Hoi
    Jullie vermaken daar wel zie ik
    Wij vinden jullie verhalen leuk om te lezen
    Gelukkig een nieuwe auto
    Hopelijk houdt deze het langer vol haha
    Fijne dag morgen
    Groetjes Erik en Bea
  2. Yvon:
    5 juni 2017
    Leuk jullie reisverhalen te lezen. Gelukkig is de auto weer in orde. Ik heb de verslagen uitgeprint voor moeder, dan is zij ook op de hoogte. De foto's heb ik op de Ipad gezet, kunnen we ze ook laten zien, want we gaan er zo naar toe.
    Geniet van alle mooie dingen en heel veel plezier.
    Yvon.
  3. Yardena:
    5 juni 2017
    Hej Marianne en Alex, was het fijn o der de klamboe...wel gezoem maar geen geprik. Km maken vandaag en ook goed om je heen kijken. Je ziet genoeg moois. Jullie zijn weer een ervaring rijker...4x4 he je toch wel nodig daar. Jullie zullen vanavond wel moe zijn...dan lekker aan een braai. Groeten van ons allen
  4. Anton en Linda:
    6 juni 2017
    Hoi Marianne en Alex, fijn om weer deelgenoot te mogen zijn van jullie avonturen. Het blijft wel oppassen op de weg zo te lezen. Ik laat Coen de foto's van de dieren welke jullie schieten maar niet zien. Ben bang dat hij dan niet meer te houden is. Hopelijk houdt deze wagen het langer vol, maar ligt het ook niet een beetje aan jou rijstijl Alex? Goede reis naar jullie volgende bestemming en genieTTTTT.
    Anton en Linda